Friday 27 July 2012

~RATU SYAHADAH~

~RATU SYAHADAH~






Bismillahirrahmanirrahim...
kalau menjadi wanita,janganlah menjadi wanita yang menjadi racun kepada perjuangan ISLAM pemuda... yang menjadikan semangat jihad para pemuda semakin pudar.. namun, jadilah wanita yang sentiasa membakar semangat pemuda untuk terus mengizzahkan ISLAM ! ALLAHU AKRAM !

Besar sungguh peranan muslimat di situ. Namun,  kita sering dihangatkan bahawa wanita tidak mampu memimpin lelaki kerana arrijalu kowwamu a'la nisa'. ALLAH.. lupakah kita siapakah yang mula- mula menerima islam? lupakah kita siapakah yang pertama mati syahid dalam islam? lupakah kita siapakah yang berani menentang firaun laknatullah, manusia paling kejam dan zalim dalam sejarah penciptaan manusia?

suatu ketika,
Allah ilhamkan pada ku kisah seorang serikandi..
yang langkahnya sopan penuh tertib,
yang wajahnya halus mempersona,
yang cintanya kudus mendamaikan jiwa,
itulah dia...ASIAH BINTI MUZAHIM @>>--

ya hebatnya wanita andai berperanan imannya.

lembut bukan simbolik kelemahan kerana disebaliknya tersembunyi kekuatan. ketika risikan sang sultan menjengah kamar hati,diaju syarat demi iman yang disimpul mati.. sahabat muslimahku yang diredhai ALLAH.. hatta dalam apa jua keadaan, binalah ketegasan dalam diri mu..laksana Asiah ini.

duhai serikandi  asiah..

dirimu bunga bukan bunga biasa , tetapi bunga istimewa kebanggaan agama. cintamu bukan cinta biasa,tetapi cinta yang telah melunakkan hati firaun untuk menerima.. agar musa selamat dipangkuanmu  hingga dawasa.

duhai seikandi Asiah..

meskipun bersuamikan sang durjana,namun setiamu tak digugat olehnya. kerana islam mu bukan hanya pada nama , tapi terikat di lubuk hati tanpa tanda tanya. duhai sahabat muslimah yang ku cintai, kembalilah! kembalilah ! meraikan fitrahmu .. kembalilah mengangkat martabatmu ke puncak yang lebih tinggi..

doaku,
semoga ALLAH  pertemukan kita lagi di syurga.. berbahagialah bersama serikandi dunia, abadi menjadai bidadari di sana. perkanankan Ya ALLAH...

No comments:

Post a Comment

لإاله الإ الله

recharge our iman

glitter mouse

sakura