Tuesday 3 April 2012

~KAU MAHU BERBICARA TENTANG CINTA??~


~kau mahu bicara tentang cinta ?~

~HAMBA ALLAH YANG PENYAYANG~

by aiesyaa on Saturday, 28 May 2011 at 02:42 ·
baik di mana2 . dalam apa sahaja waktu . apa yang sering aku dengar, apa yang sering aku lihat, semuanya berkait tentang cinta. iya. cinta itu fitrah. satu fakta alam yang tak dapat disangkal. cinta halal atau tidak ? aku pernah khilaf, dan aku tidak mahu kau ulang khilaf aku itu.

Jatuh Cinta .
saat bila atau di mana yang dinamakan jatuh cinta? saat kau baru berkenalan dengan si dia? saat kau kerap menerima panggilan dr si dia? berpesanan ringkas yg bertali arus? dilayan bagai dihargai? saat dia menambah satu persatu dosa di dalam diri kamu. saat di mana kau mula percaya serta yakin akan bisikan syaitan 'ya.. dialah jodoh kamu..jgn sesekali lepaskan dia..' subhanallah. saat mana yang dipanggil jatuh cinta? saat di mana pada satu ketika tangan gagah itu bersalaman dengan wali kita, mengungkap janji qabul memegang AMANAH dunia yg dibawa tanggungjawaban itu hingga ke akhiratNya kelak. saat itu barulah layak kita jatuh cinta. ramai yang mengaku SUKA, tetapi kenapa tidak bertemu ibu ayah, tidak berSEDIA? jadi layakkah kamu berCINTA? iya. aku pernah khilaf, dan aku tidak mahu kau ulang khilaf itu.

Rindu .
engkau rindu ? rindu itu sunyi bukan ? sunyi dari sebarang layanan. baik belaian, perbualan, pesanan. itu rindu zahir yang cinta insan cipta. tapi bila kau rindu Rab mu. kau mahukan kesunyian itu. sunyi yg membawa kau menangis mnyesali segala kecurangan cinta ke arah murkaNya. aku akui. pada mulanya rindu yang cuba aku pupuk itu masih tetap rindu dari cinta insan. dan masih. rindu itu belum sepenuhnya pudar. aku akan berusaha. bukan  mudah tetapi insyaAllah. merindui Rab bakal aku raih. iya. aku pernah khilaf, dan aku tidak mahu kau ulang khilaf aku itu.

engkau tidak kuat ? juga aku . lemah . kerna itu aku WAJIB jatuh cinta pada yang Maha Kuat. ya Allah.. dugaan hati seberat ini buat hati hitam ku. aku mohon cintamu, aku mohon cinta dari insan yang mencintaimu.. cinta itu fitrah. fitrah itu pernah aku langgar tanpa mengikut batas syariat. lalu yang tinggal hanya fitnah. aku seorang wanita. fitnah wanita akhir zaman. astaghfirullah. aku tidak mahu tergolong dalam golongan penyebab Adam ke nerakaMu. iya. aku pernah khilaf, dan aku tidak mahu kau ulang khilaf itu..
~HAMBA ALLAH YANG PENYAYANG~

No comments:

Post a Comment

لإاله الإ الله

recharge our iman

glitter mouse

sakura