Tuesday 3 April 2012

~SIAPA YANG TIDAK CEMBURU??~


~siapa yang tidak cemburu ?~

~hamba ALLAH yang penyayang~

by aiesyaa on Friday, 26 August 2011 at 22:59 ·
hati milik siapa tak terketuk dek hub yang lembut itu? berkasih sayang, ingin disayangi dan menyayangi. iya. keluar sahaja rumah boleh dikira berapa ramai yang berhijab, bukan yang berhijab sekadar menutup apa yang perlu, tetapi berhijab menutup apa yang wajib. sudahlah berhijab kurang sempurna ditemani pula adam di sebelah memimpin erat tangan gadis sunti itu. diri ini tidaklah se'alim mana, itulah.. siapa yang tidak cemburu? siapa yang tidak cemburu melihat pasangan berkasih bermesra, berpegangan tangan, keluar masuk pasaraya, shopping bersama.. melihat sang wanita tampak cantik, indah, sang jejaka pula tidak kurang segaknya. subhanallah.. sempurna..

kadang terjenguk juga melihat status2 perkembangan rakan sebaya yang dulu sama2 menuntut di sekolah.. ada yang kelihatan berjaya dari segala segi tak kurang yang makin jauh dari ilahi. astaghfirullah..

"sayang, terima kasih sebab teman abang hujung minggu lepas. :)" status rakan di facebook. ah. hati terdetik cemburu. subhanallah. perasaan yang indah itu disalah ertikan. tidak kena waktu. lalu aku pujuk hati yang bernanah cemburu tidak menentu. wahai hati sayang.. bukankah lagi manis bila ungkapan itu diungkap tika diri benar-benar halal buat zauj tercinta. aku tersenyum. iya. pasti aku temani zaujku di hujung minggunya, melayan segala keinginannya. bukankah itu yang dituntut syara'? besar ganjaran buat isteri yang ta'at pada suaminya. lantas terubat duka di hati.

"honey u look gorgeous today" hati perempuan mana yang tidak suka akan kecantikan? sedangkan allah itu cantik dan suka akan kecantikan. nafsu sembilanku sering berperang dengan iman. kadang iman serasa ingin mengalah. menyungkur jatuh pendirian yang baru dibaja di dalam diri. ah. bukan aku tidak boleh tampak cantik. hanya perlu kena pada tempat. iya. akan ku berhias seindah mampu menunggu kepulangan zauj tercinta di bait kami. hanya untuk yang layak. hanya untuk imam solatku dan solat mujahidin cilikku. islam itu syumul. lengkap serba serbi. tidak juga menghalang naluri wanita yang suka berhias.

"i miss you" aku tersenyum lagi. terasa jengkel akan ungkapan itu. namun jauh di sudut hati aku cemburu. siapa tidak cemburu? si kekasih menyatakan rindu, pasangannya menyahut dengan ungkapan puitis mengatakan kasih. kalau halal tidak mengapa. ini tidak. aku sedih. siapalah nanti bakal memimpin ummah kalau bakal2 pemimpin kini sudah tenggelam lemas dalam arus maksiat. allahuakbar. aku cuba mengubati cemburu membunuh ku itu. ku tegaskan dalam diri. rindu ini harus menjadi milik nan Esa. agar suatu hari rindu ini bertemu dengan pemilik rindu yang benar-benar layak.

bukan remajalah aku kalau aku kata aku tidak ada sekelumit rasa cemburu. bukan aku seorang yang tidak berperasaan cuma aku menunggu saat paling sempurna dan yang pasti diiringi redhaNya. insyaAllah. suatu saat, aku pasti disatukan denganmu wahai zauj. aku tidak berharap kau sempurna kerna aku juga punya ratusan kekurangan. aku tidak cantik di mata dunia kerna aku ingin tampil cantik di mata Esa. aku tidak akan pernah berhenti berdoa, memohon kita dipertemu di bawah naungan kasihNya. dan aku pasti. kau juga cemburu melihat rakan yang berkasih tanpa ijab qabul yang sah di luar sana. :) ah. tidak mengapa. masa kita pasti tiba dan insyaallah bersama ridhaNya.. amin

No comments:

Post a Comment

لإاله الإ الله

recharge our iman

glitter mouse

sakura