Tuesday 3 April 2012

~zauji~

~zauji~


~hamba ALLAH yang penyayang~
zauji..
by aiesyaa on Friday, 2 September 2011 at 20:49 ·



salam 'alaik zaujku.. aku tidak tahu kamu siapa, di mana, atau apa rupamu.. akan tetapi aku akan sering berdoa agar kamu memiliki iman yang sihat.. itu janjiku..

sayang,
maafkan aku jika iman aku tidak segagah imanmu.. maafkan aku jika dahulu cinta milik diri ini pernah aku cemarkan.. kononnya mencintai adam, tanpa nikah yg sah.. aku mohon beribu kemaafan.. andai cinta darimu juga pernah tercemar, aku memaafkanmu seikhlas hatiku.. aku tahu iman kamu berperang hebat dengan nafsu.. nafsu remaja.. dan aku yakin kamu telah sedar kerna Allah maha memberi petunjuk.. andai kamu belum tersedar, ku akan terus terusan berdoa agar kamu diberi hidayah dariNya.. ketahuilah cinta kita hanya layak buatNya..

sayang,
aku juga ingin mohon beribu kemaafan andai 'aurah aku dahulu pernah mnjadi tatapan ajnabi.. sungguh.. bukan tiada kesedaran dalam diri.. cuma aku membutakan hati, aku kurung imanku agar aku tampak cantik setanding rakan rakan sebayaku di luar sana.. maaf.. aku khilaf.. bukan para waliku tidak memberi teguran, para pendidik tidak mencurahkan 'ilm ke dalam kotak hati ini.. Allah.. jahilnya aku bila kebenaran ada tetapi masih memilih jalan yg sesat.. aku mohon maaf ya sayang ? insyaallah.. kini aku cuba sedaya upaya menjaga 'aurah ku. iya.. hanya layak untuk yg layak iaitu kamu wahai zaujku.. aku harap kamu juga seperti aku, menitikberatkan soal 'aurah walaupun 'aurah kaummu tidak sebanyak 'aurah kaumku.. hal kecil ini terkadang boleh mnjadi remeh.. doaku tidak putus buatmu wahai suamiku.. jangan risau, kamu boleh menjadi macho dengan seluar pendek(short) yg rakan rakan kamu pakai di luar sana apabila di bait indah kita.. hehe..

zauji,
aku ingin sekali menjadi makmummu, meng-aminkan tiap doa yg meniti di bibirmu, bertahajjud bersama mencari cintaNya.. iya.. bukan aku tidak mampu melakukannya sendirian.. cuma, sudah pasti kamu tahu bahawa gnjrn berjema'ah itu lebih banyak berbanding fard.. tambahan lagi, kekuatanku akan bertambah untuk bangun dari nyenyak tidur yg lena di sepertiga malam bersamamu berbanding dikejutkan oleh alarm telefon.. ruku' dan sujud beriringan.. menangis meneyesali zunub kita..

habibi,
[welcome_14.png]aku harap kamu sedang persiapkan diri kamu meraih cintaNya kerna aku juga begitu.. andai dahulu kita pernah curang terhadap cintaNya, biarlah kini cintaNya adalah yg utama.. berdoalah, memintalah.. nescaya Dia akan perkenankan.. jika kau mengharapkan kecantikanku, maaf kerna kecantikanku tidak sebanding akhawat di luar.. jika kau mengharapkan kemegahan keturunanku, maaf sekali lagi kerna aku dari usrah yang tiada nama, dan jika kau mengharapkan hartaku, aku mohon ratusan kemaafan kerna aku tidak punya harta melainkan iman yg cuba aku perbaiki dari saat ke saat, dan juga jika kau menikahiku kerna agamaku.. maka ketahuilah bahawa kaulah pelengkap agamaku.. bersama kita mencari ridhaNya, menuju jannahNya bersama bakal 'ulama zuriat kita.. amin.. itu doaku.. aku tunggu saat yg telah ditetapkanNya saat kau dan aku disatukan di bawah kasihNya.. insyaallah.
:: pesan wALiku...sewaktu melepaskan puteri ku , airmata ini pasti tak henti mengalir, mcm2 perasaan ada dihati seorang ibu dan ayah.pesananku pada bakal suami anak kesayangan ini, bakal suaminya...jagalah dia spt mana ibunya ini menjaga dia...tunjuk ajarla dia dlm segala kekurangan yg dia ada..jgn aniaya puteri ku yang satu itu..semoga amanah ku ini dapat ditunaikan...dan sekiranya puteriku ini tidak diperlukan lagi..pulangkan lah dia kepada aku dengan keadaan yang sempura..

No comments:

Post a Comment

لإاله الإ الله

recharge our iman

glitter mouse

sakura